Kiedy firmy czerpią korzyści z outsourcingu?

Zyski, jakie można odnieść posługując się outsourcingiem, często bywają zaskakujące dla osób niezorientowanych w temacie. Firmy, świadczące wyspecjalizowane usługi zewnętrznym podmiotom cieszą się coraz większym powodzeniem, proponując z roku na rok szerszą paletę możliwości. Na dzień dzisiejszy powszechna jest tego typu obsługa w kwestiach księgowych, prawnych, transportowych czy sanitarnych.

Oczywistym przykładem będzie również korzystanie np. ze stołówki lub drukarni zamiast samodzielnego przygotowywania potraw lub składania opracowań na firmowym sprzęcie i z zaangażowaniem pracownika.

Coraz popularniejszą sferę usług tego typu stanowi outsourcing IT. Wrocław, Poznań czy Kraków to prawdziwe zagłębia firm, które pomagają w realizacji celów przedsiębiorstw zlokalizowanych na całym świecie.

Jest to możliwe dzięki redukcji kosztów, zapewnianiu dostępu do specjalistycznej wiedzy oraz oszczędności energii i czasu pracowników firmy. Planując budżet na dany okres, warto wziąć pod uwagę tak szerokie korzyści i zastanowić się nad wynajęcie fachowców, oferujących zarówno obsługą zdalną, jak i osobistą.

Komu polecane są usługi outsourcingowe IT?

Obecnie, niemal każda firma stale korzysta z systemów komputerowych, by prowadzić ewidencję klientów, transakcji czy organizować harmonogram pracy. Usuwanie błędów oprogramowania oraz naprawa występujących awarii pozwala na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a ewentualny przestój w pracy budzi chaos w jego szeregach.

W wielu przypadkach bywa również źródłem strat finansowych i niezręcznych sytuacji w kontakcie z klientem. Z drugiej strony, żadnego wypadku nie da się przewidzieć.

Warto być odpowiednio zabezpieczonym, jednak zatrudnianie informatyka na etat często generuje koszt, który wydaje się aktualnie niepotrzebny.

Optymalnym wyjściem jest zapoznanie się z ofertą, jaką przedstawiają firmy informatyczne, jak choćby ta: https://itbce.com/. Wrocław czy Warszawa to miejsca, gdzie działa mnóstwo tego typu podmiotów. Ich cenniki uwzględniają charakter świadczonych usług, częstotliwość kontaktów z klientem, rozległość podejmowanych prac etc.

Czy outsourcing IT oszczędza czas?

Wszechstronne umiejętności, przejawiane przez specjalistów, powodują natomiast, że można zaoszczędzić sporo czasu. Doświadczona firma spotkała się już bowiem z każdym możliwym rodzajem zlecenia, więc posiada „katalog” specjalistów, którzy najlepiej wykonają daną pracę.

Kolejną ich zaletą jest stałe podnoszenie kwalifikacji. Ktoś, kto spotyka się z wieloma różnymi sytuacjami, łatwiej poradzi sobie z kolejną, w przeciwieństwie do etatowego informatyka, który rozwiązuje najczęściej kilka podstawowych, podobnych do siebie, problemów.

Jeżeli jednak wydarzy się coś, czego ten się nie spodziewał, i tak będzie trzeba zwrócić się z prośbą o pomoc do zewnętrznego podmiotu.

Jaki zysk dają zewnętrzne usługi IT?

Zdalna obsługa klienta to obecnie bardzo popularny kanał kontaktu. Podobnie, jak w przypadku banków, operatorów telekomunikacyjnych czy firm ubezpieczeniowych, za pośrednictwem telefonu lub internetu często świadczone są także usługi informatyczne. Wrocław i inne miasta wojewódzkie posiadają szeroką bazę fachowców, którzy spędzają całe dnie przed monitorem, pomagając ludziom znajdującym się niejednokrotnie na drugiej półkuli.

Dzięki ich działalności, szef firmy korzystającej z ich usług nie musi ponosić kosztów związanych ze zorganizowaniem stanowiska pracy. Normy bezpieczeństwa i higieny pracy regulują bowiem rygorystycznie wymagania stawiane przed przedsiębiorcami, a stanowisko wyposażone w monitor ekranowy musi być szczególnie dobrze urządzone.

Mogąc płacić jedynie za faktycznie wykonane usługi, unika się także wydatków związanych z zatrudnianiem człowieka na etat, takich jak: składki na ubezpieczenie społeczne, karty pracownicze i urlopy. Urlop i choroba są bowiem również kosztem, zwłaszcza gdy potrzebny jest aktualnie ten właśnie specjalista, ale w danym dniu przebywa na zwolnieniu lub na wakacjach.

Zewnętrzna firma w takiej sytuacji po prostu przyśle innego człowieka. Dostosuje ona także zakres siły roboczej do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Dzięki temu można będzie bez problemu skorzystać z usług kilku specjalistów w momencie, kiedy chce się np. dokonać gruntownej renowacji sprzętu lub stworzyć nowy system CRM.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij