Nie lubisz chodzić na siłownię, sportowe sprzęty przyprawiają o zawrót głowy, a jednak nadal chcesz uzyskać figurę modelki? To najwyższy czas pomyśleć o treningu personalnym. Choć jest nieco droższy niż ćwiczenia w grupach, pozwala szybko osiągnąć wymarzone efekty. Tym bardziej, że trener personalny bierze pod uwagę poziom ćwiczącego, jego kondycje, predyspozycje, upodobania, wiek i budowę ciała.

Czy trening personalny jest lepszy od grupowego?

Trening personalny jest efektywniejszy. Profesjonalista dostosowuje wykonywane ćwiczenia do poziomu ćwiczącego, może też tak ułożyć program, by podopieczny szybko osiągnął podjęty cel. Dobry trener bierze pod uwagę kondycję, budowę ciała i potrzeby – w ten sposób powstaje plan treningowy szyty na miarę. Inaczej wypadają treningi grupowe. Będą one zawsze uśrednione, by mogło z nich korzystać wiele osób.

Najlepiej zilustruje to przykład. Zapisujemy się na zajęcia, które mają pomóc w gubieniu zbędnych kilogramów. Na sali spotyka się wiele pań, które mają ten sam cel. Tylko każda z nich chce pozbyć się kilogramów z nieco innych partii ciała. Każda z nich jest w innej kondycji.

Organizm każdej z kobiet nieco inaczej reaguje na ćwiczenia. Trening grupowy zatem musi wziąć po uwagę sytuację każdej z uczestniczek. Natomiast trening personalny skupia się na tej jednej, konkretnej osobie. Poza tym, dobry trener reaguje na bieżąco, gdy mamy gorszy dzień (a kto ich nie ma?) i zmniejsza intensywność ćwiczeń bądź ją podkręca, gdy jesteśmy w stanie dać z siebie więcej.

Gdzie trenujemy?

Trener personalny umawia się w miejscu i czasie najwygodniejszym dla klienta. Możliwe jest także ćwiczenie we własnym domu. Oczywiście niektóre treningi wymagają specjalistycznego sprzętu, dostępnego wyłącznie na siłowni, lecz do wielu niezbędna jest wyłącznie mata. W takim przypadku trening w domu jest jak najbardziej wskazany.

Wybieramy trenera – na co zwrócić uwagę?

Dobry trener personalny powinien przede wszystkim zapytać nas o cele, jakie przed sobą stawiamy, a potem o naszą sprawność fizyczną. Po krótkim wywiadzie i poznaniu oczekiwań, profesjonalista powinien pokazać, jak będzie wyglądał wspólny trening, zidentyfikować nasze mocne i słabe strony, a w konsekwencji na bieżąco modyfikować program. Odpowiedzialny specjalista powinien podać czas realizacji postawionego celu. Dzięki niemu zdobywamy cenną wiedzę o programach treningowych i najlepszych dla nas ćwiczeniach, które możemy realizować pod jego nieobecność. Jednocześnie instruktor koryguje nasze błędy techniczne, motywuje w chwilach kryzysu i zwraca uwagę na nasz stan zdrowia.

Aby znaleźć odpowiedniego trenera w swojej okolicy, wystarczy zajrzeć na portal Lepszy Trener i odszukać specjalisty, zgodnego z naszymi oczekiwaniami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ