spacer z babci─ů

Poznaj najlepsze aktywno┼Ťci dla kobiet 60 plus

Niezale┼╝nie od wieku warto uprawia─ç sport. Osoby aktywne maj─ů mniejsze sk┼éonno┼Ťci do wielu chor├│b, ale trzeba te┼╝ pami─Öta─ç, ┼╝e aktywny styl ┼╝ycia wp┼éywa znacz─ůco na samopoczucie. A wi─Öc je┼╝eli jeste┼Ť kobiet─ů 60 plus, to nadal powinna┼Ť by─ç aktywna, a nie zas┼éania─ç si─Ö wiekiem. Dzisiaj przedstawimy najlepsze aktywno┼Ťci dla Ciebie.

Spacer to te┼╝ aktywno┼Ť─ç

Nie wiadomo dlaczego przyj─Ö┼éo si─Ö, ┼╝e osoby po 60 roku ┼╝ycia ogl─ůdaj─ů tylko seriale i to przez ca┼éy dzie┼ä. W sumie jeszcze do niedawna by┼éa to prawda, szczeg├│lnie, gdy emitowano ÔÇ×Mod─Ö na sukcesÔÇŁ. Na szcz─Ö┼Ťcie te czasy mamy ju┼╝ za sob─ů i aktualnie nic nie powinno odwraca─ç Waszej uwagi od aktywno┼Ťci, nawet ciekawe czy mniej ciekawe seriale. Zatem naszym zdaniem ka┼╝da z Was powinna codziennie spacerowa─ç, wszak to tak┼╝e aktywno┼Ť─ç. Na samym pocz─ůtku mo┼╝na wybiera─ç kr├│tsze trasy, a potem sukcesywnie je wyd┼éu┼╝a─ç, dzi─Öki temu poprawicie kondycj─Ö, ale i utrzymacie odpowiedni─ů wag─Ö. Pami─Ötajcie, ┼╝e nie wystarczy tylko 10-minutowy spacer do sklepu, lecz trzeba spacerowa─ç minimum godzin─Ö. Nast─Öpnie nale┼╝y dystans wyd┼éu┼╝y─ç, a tempo zwi─Ökszy─ç. Oczywi┼Ťcie, gdy za oknem upa┼éy to wtedy wybierajcie odpowiednie godziny spacer├│w, najlepiej wcze┼Ťnie rano b─ůd┼║ te┼╝ wieczorami, gdy jest ch┼éodno. Nie zapomnijcie o odpowiednim nawadnianiu si─Ö, zatem butelk─Ö z wod─ů, ewentualnie napojem izotonicznym zawsze zabierajcie ze sob─ů. Podstaw─ů s─ů te┼╝ wygodne buty.

─ćwiczenia na wolnym powietrzu

W wielu miastach, nie tylko tych najwi─Ökszych budowane s─ů si┼éownie na wolnym powietrzu. Cho─ç mo┼╝e ilo┼Ť─ç sprz─Öt├│w nie powala, to jak wiadomo dobre i to, tym bardziej ┼╝e mo┼╝ecie je wykorzysta─ç. Wiele si┼éowni dedykowana jest w┼éa┼Ťnie do os├│b po 60 roku ┼╝ycia, a wi─Öc maszyny s─ů do nich dostosowane. Fakt, ┼╝e nie znajdzie si─Ö tam ci─Ö┼╝ark├│w, lecz stepery czy przyrz─ůdy rozci─ůgaj─ůce. A wi─Öc nie czekajcie i koniecznie sprawd┼║cie czy w Waszym mie┼Ťcie jest takie miejsce. Je┼╝eli nie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby┼Ťcie si─Ö wybrali na ÔÇ×normaln─ůÔÇŁ si┼éowni─Ö i po─çwiczyli cho─çby na rowerkach.

A skoro ju┼╝ o nich mowa toÔÇŽ

Oczywi┼Ťcie w naszym zestawieniu nie mo┼╝e te┼╝ zabrakn─ů─ç aktywno┼Ťci w postaci jazdy na rowerze, ale zamiast roweru miejskiego czy szosowego, lepiej postawi─ç na nowoczesno┼Ť─ç i wybra─ç rowery elektryczne, tym bardziej, ┼╝e sprawdz─ů si─Ö one nawet, gdy macie s┼éab─ů kondycj─Ö b─ůd┼║ te┼╝ lekarz zabroni Wam przem─Öczania si─Ö. Pami─Ötajcie jednak, ┼╝e rower nie odwali za Was wcale ca┼éej pracy, bo musicie peda┼éowa─ç, wszak jedno┼Ťlad ma tylko wspomaganie. A gdy Wasza kondycja b─Ödzie si─Ö polepsza─ç, to zawsze mo┼╝ecie zrezygnowa─ç ze wspomagania i opiera─ç ca┼é─ů prac─Ö na pracy Waszych mi─Ö┼Ťni. Tutaj mamy dla Was jeszcze jedn─ů dobr─ů wiadomo┼Ť─ç, a mianowicie jazda na rowerze uj─Ödrnia cia┼éo i spowalnia proces jego starzenia si─Ö. R├│wnie┼╝ tutaj przypominamy, ┼╝e wa┼╝ny jest odpowiedni str├│j, kt├│ry nie b─Ödzie utrudnia┼é ruch├│w, ale jednocze┼Ťnie nogawki nie mog─ů by─ç zbyt szerokie, aby nie wpl─ůta┼éy si─Ö w ┼éa┼äcuch. Bezpiecze┼ästwo rzecz najwa┼╝niejsza, dlatego te┼╝ nie zapomnijcie o ochraniaczach, ale i kasku.

Nordic walking ÔÇô spacer z kijkami

Bardzo popularn─ů form─ů sp─Ödzania wolnego czasu, a zarazem ┼Ťwietn─ů aktywno┼Ťci─ů fizyczn─ů jest nordic walking, inaczej zwany spacerem z kijkami. To tak┼╝e ┼Ťwietny wyb├│r dla Was, ot├│┼╝ odpowiednio wykonywany zwi─Öksza pob├│r tlenu nawet o 60%, dzi─Öki temu w godzin─Ö mo┼╝ecie spali─ç nawet 500 kalorii. A wi─Öc brzmi ca┼ékiem dobrze.

Zaj─Öcia na basenie

Nic tak nie relaksuje jak p┼éywanie, dlatego te┼╝ warto cho─ç raz na dwa tygodnie wybra─ç si─Ö na basen i pop┼éywa─ç. Je┼╝eli jeszcze nie umiecie p┼éywa─ç, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wreszcie si─Ö nauczy─ç, tym bardziej ┼╝e s─ů organizowane zaj─Öcia dla os├│b po 60 roku ┼╝ycia. Przecie┼╝ wiek to tylko liczby, dlatego te┼╝ nie nale┼╝y si─Ö ogranicza─ç. Warto te┼╝ wybra─ç si─Ö na aqua aerobik czy inn─ů form─Ö zaj─Ö─ç w basenie, dzi─Öki kt├│rej nie tylko utrzymacie prawid┼éow─ů wag─Ö, ale te┼╝ poczujecie si─Ö lepiej.

Warto zmieni─ç styl ┼╝ycia na zdrowy i aktywny. Dlatego poza uprawianiem sportu nale┼╝y zmieni─ç te┼╝ nawyki ┼╝ywieniowe i zacz─ů─ç dobrze si─Ö od┼╝ywia─ç. A wi─Öc bezwzgl─Ödnie zrezygnujcie z jedzenia ┼Ťmieciowego i jed┼║cie tylko produkty nieprzetworzone.

Leave a reply

Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony, wyra┼╝asz zgod─Ö na u┼╝ywanie przez nas plik├│w cookies. wi─Öcej informacji

Aby zapewni─ç Tobie najwy┼╝szy poziom realizacji us┼éugi, opcje ciasteczek na tej stronie s─ů ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony bez zmiany ustawie┼ä lub klikaj─ůc przycisk "Akceptuj─Ö" zgadzasz si─Ö na ich wykorzystanie.

Zamknij