Okres wakacyjny w pełni! Lato to idealny czas, aby wyeksponować zbudowaną sylwetką, na którą pracuje się nawet kilka lat. Umięśnione ciało u kobiet stało się wielkim trendem ostatnich lat. Bycie w formie oraz fit, to trend, który stale rośnie. Jednakże bardzo łatwo o zaniedbanie i utratę efektów. Największym wrogiem wypracowanej sylwetki jest brak umiaru w jedzeniu i piciu, a także brak aktywności fizycznej.

Wakacyjne pokusy – jak utrzymać sylwetkę?

Lato to czas, kiedy nasza aktywność fizyczna jest wzmożona, wówczas mogłoby się wydawać, że nie musi się martwić o naszą sylwetkę. Niestety bardzo łatwo możemy się na to nabrać. Wakacje kuszą słodkimi i słonymi przekąskami, kolorowymi napojami i drinkami. Przez to sezon wakacyjny może okazać się trudnym okresem, dla tych, którzy trzymają się planów dietetycznych. Będąc na wakacjach ciężko o zdrowe, pełne wartości i mieszczące się w naszym makro menu. Wówczas uważajmy na to, co znajduje się na naszym talerzu – to najskuteczniejszy sposób, dzięki któremu zachowamy wypracowaną formę. 

Sposoby na utrzymanie formy na wakacjach

Wakacje to czas, kiedy sobie folgujemy i nie liczymy kalorii. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem staje się rozplanowanie cheat days – dni, w które będziemy mogli legalnie zjeść coś, co na co dzień nie mieści się w naszym makro. Innym, świetnym rozwiązaniem jest catering dietetyczny. Dieta dopasowana do trybu życia zaspokoi nasze makro, dzięki czemu nie będziemy skłonni sięgać po “nielegalne” słodkości i przekąski. Catering dietetyczny, taki jak Fit-Catering, składa się z 5 posiłków, w tym deser, który jest fit. Ponadto istnieje kilka sposobów, dzięki którym nasza forma nie spadnie nawet podczas gorących urlopów.

  1. Jedz! – jedz regularnie, tak jak masz to w zwyczaju, i trzymaj się swojego planu dietetycznego. Wówczas nie będziesz myśleć o pokusach, ponieważ będziesz syty. Szklanka wody w trakcie posiłku wzmocni uczucie sytości
  2. Dobieraj porcje z głową – samo regularne jedzenie nie pomoże Ci utrzymać sylwetki, ważne jest, aby porcje, które spożywasz, były proporcjonalne i nie przewyższały Twoich możliwości. Będąc na wakacjach często “jemy to, co widzimy”
  3. Wybór należy do Ciebie – to, co znajdzie się na Twoim talerzu, zależy od Ciebie. Jeżeli masz do wyboru warzywa, chude mięso czy ryby, to wybierz właśnie tak skomponowany posiłek. Takie dania są bogate w błonnik i białko, które sycą i dostarczają potrzebne makroskładniki. Możesz być pewny, że tak się żywiąc, robisz wszystko, aby utrzymać wypracowaną formę
  4. Puste kalorie – nie warto spożywać posiłków opartych o puste kalorie. Najbardziej zdradliwy jest alkohol, który w połączeniu z gazowanymi napojami podsyca pragnienie i głód. Pij wodę i wybieraj alkohole, których nie trzeba łączyć ze słodkimi napojami. Podczas picia alkoholu uważaj na słone przekąski, które pomimo tego, że pasują jako zakąska, to nie niosą za sobą nic dobrego
  5. Aktywne wakacje – poza trzymaniem diety, bardzo ważna jest aktywność fizyczna, bez której niestety nie uda się utrzymać wypracowanej formy. Wakacje to idealny czas na wzmożenie ruchu, dlatego korzystaj z tego i przesiądź się na rower, rolki lub deskę. Aby cieszyć się pogodą i wakacjami, wybierz sport, który lubisz. Endorfiny, które wytworzy Twój organizm, nie tylko sprawią, że będziesz szczęśliwa, ale również odejdzie Ci ochota na słodkie i słone

Wakacje to czas, kiedy możesz pokazać jak ciężko pracowałaś na swoje wymarzone ciało. Nie pozwól, aby chwila zapomnienia zniszczyła to, na co tak długo pracowałaś. Zbudowanie sylwetki to długa i żmudna droga, natomiast zrujnowanie formy to zaledwie kilka kroków, których można uniknąć. Połączenie aktywności fizycznej z dietą, np. z cateringiem dietetycznym z Fit-Catering, to idealny przepis na zachowanie formy w wakacje. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ