Blog o modzie – jak zdobyć wierne czytelniczki?
Blogi o modzie stają się coraz bardziej popularne. Obecnie nie są już jedynie sposobem na podzielenie się z innymi naszą pasją do mody, ale też okazją do zarobienia na swojej miłości do ubrań i stania się rozpoznawalnym.
Kampanie, które przeprowadzają blogerki modowe są coraz ciekawsze. Natomiast same blogi modowe także nie zawierają już tylko zdjęć najnowszych zakupów, ale także interesujące treści dotyczące mody, które skłaniają do dyskusji oraz sprawiają, że czytelnicy dowiadują się nowych rzeczy. Najważniejsi w każdym blogu są właśnie oni – osoby, które go czytają. Bez nich istnienie takiej strony nie ma sensu. Trzeba zatem znaleźć sposoby na to, aby przyciągnąć do siebie duże grono czytelników, a następnie zatrzymać ich na swoim blogu. W jaki sposób możemy zdobyć czytelników i czytelniczki, którzy będą wierni naszej stronie? Co możemy zrobić, aby skutecznie reklamować naszego bloga w sieci?
Przede wszystkim powinniśmy się czymś wyróżnić. Blogi modowe powstają jak grzyby po deszczu, jest ich cała masa. Sprawmy zatem, aby nasz był w jakimś sensie niepowtarzalny, żeby czytelnicy znaleźli na nim coś, czego próżno szukać w jakimkolwiek innym miejscu sieci. Może to być ciekawa seria, specjalistyczna wiedza albo wyjątkowy, oryginalny styl naszych zestawów ubrań.
Oprócz tego konieczne jest promowanie swojej strony na portalach internetowych. Jakie są najważniejsze z nich i jak możemy ich użyć do zdobycia wiernych czytelniczek?
Każdy blog modowy powinien mieć swój fanpage na Facebooku. Z tego portalu korzysta dzisiaj prawie każdy. Reklamując się tym kanałem możemy więc dotrzeć do naprawdę szerokiej grupy osób. Cenne jest także to, że reakcje fanów na nasze posty, a także udostępnienia będą widoczne przez ich znajomych, a więc szansa na zwiększenie popularności zwiększa się z każdym “lajkiem”.
Od niedawna Facebook wprowadził także nowe reakcje na posty. Mogą być one dla nas niezwykle pomocne. Widzimy już nie tylko to, ile osób zareagowało na nasz post za pomocą “polubienia” czy kliknięcia “super”, czyli ilu ludziom się on spodobał, ale także widoczne są reakcje typu “złość”, “smutek” czy “śmiech”. Daje nam to szeroki obraz odbioru przez czytelników naszego posta.
Facebook doskonale sprawdza się także do powiadamiania czytelników o nowych wpisach na blogu. Ponadto, możemy na nim wykupić całkiem niedrogą, a skuteczną reklamę.
Jeśli poruszamy na naszym blogu wiele zagadnień, które prowokują później do dyskusji, zwłaszcza na tematy nieco głębsze niż “bluzka w paski czy w kropki?”, Twitter będzie świetnym narzędziem, za pomocą którego możemy przeprowadzać takie rozmowy. Jedynym minusem jest to, że na tym portalu mamy bardzo ograniczoną liczbę znaków. Może być to jednak też zaleta. Komentatorzy muszą formułować swoje myśli zwięźle i nie opowiadać przy okazji historii swojego życia, co sprawia, że dyskusję chętniej się śledzi.
Twitter świetnie sprawdza się także do komentowania wydarzeń czy eventów na bieżąco. Często zachęcają do tego także organizatorzy, którzy natychmiastowo mogą otrzymać pewien feedback. Między uczestnikami czasem wywiązuje się natomiast ciekawa dyskusja na temat wydarzenia.
Portalem, który bardzo chętnie używają blogi modowe jest Instagram. Coraz więcej profili na nim jest niezwykle pięknych i dopracowanych, konsekwentnych, będących wspaniałą wizytówką bloga. Na Instagramie blogerki modowe dzielą się także swoimi najnowszymi stylizacjami oraz zdjęciami i filmami z pokazów czy podróży.
Wiele osób szuka też określonych produktów czy marek po odpowiednich tagach. W promocji na Instagramie niezwykle ważne jest zatem tagowanie zdjęć w umiejętny sposób. Najlepiej robić to w języku angielskim – oglądanie obrazów nie wymaga słów, znajomości języka, a za pomocą odpowiedniego tagu możemy przyciągnąć na profil czytelników z całego świata. Instagram jest także kolejnym kanałem, przez który możemy powiadamiać czytelników o nowych postach czy zmianach na blogu.
Poprzez ten portal blogerka modowa może jednak nie tylko zdobywać czytelników i obserwatorów, ale także sama obserwować marki, projektantów, modeli i inne osoby z branży. Daje to cenne informacje, którymi może dzielić się na blogu.
Snapchat
Obecnie wielką popularność, także wśród blogerek modowych, ma Snapchat. Za pomocą tego portalu dzielimy się drobnymi momentami z codziennego życia. Mogą być to krótkie wstawki z pokazów czy z zakupów, a także szybkie wiadomości dotyczące bloga. Rano możemy na przykład zapowiedzieć, że popołudniu pojawi się nowy post.
Snapchat jest szczególnie ważnym narzędziem, kiedy chcemy dotrzeć do młodszych czytelników. Szczególnie popularny jest bowiem wśród nastolatek i młodych osób. Jednak profile na tym portalu ma także coraz więcej firm, które promują się tą drogą. Dużym plusem wiadomości przesyłanych przez Snapchat jest to, że przez chwilę uwaga czytelnika jest całkowicie skupiona na naszym przekazie. Komunikat perswazyjny jest zatem skuteczniejszy niż w przypadku reklamy w formie baneru.
Pozycjonowanie
Obecność w social media jest dla każdej blogerki modowej bardzo ważna. Jednak najważniejszym kanałem, którym dociera do odbiorców i który ich przyciąga powinien być blog. Jeśli czytelnicy znajdą na nim inspirację, wysokiej klasy zdjęcia i teksty, które ich zainteresują lub rozbawią – zapewne pozostaną nam wierni.
Zanim jednak to się stanie, muszą w jakiś sposób trafić na naszego bloga. Oczywiście, mogą zrobić to za pomocą Instagrama, Twittera czy fanpage’a na Facebooku, ale pamiętajmy, że nie każdy korzysta z portali społecznościowych. Dobrze, jeśli będą mogli natknąć się na naszą stronę także podczas modowych poszukiwań w internecie.
Co zrobić, żeby potencjalni czytelnicy mogli znaleźć nasz blog za pomocą wyszukiwarki? Kluczem do sukcesu jest tu dobre pozycjonowanie strony. Musi ona zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Oprócz tego powinna działać sprawnie, szybko się ładować i nie zawierać błędów. To wszystko sprawi, że będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania i prawdopodobieństwo, że ktoś na nią zajrzy będzie znacznie większe.
Podsumowanie
Wierne czytelniczki zdobywa się poprzez swoje zaangażowanie w budowę bloga, wykonywanie jak najlepszej pracy i serdeczność wobec nich. Zanim jednak będziemy mogły to wszystko zrobić, musimy przyciągnąć do bloga osoby, które będą go czytać. Warto robić to na różne sposoby – zarówno za pomocą odpowiedniego pozycjonowania strony, jak i aktywności w różnych portalach social media. Blog o modzie daje zatem szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o promocję i reklamę.