Kiedy firmy czerpią korzyści z outsourcingu?
Zyski, jakie można odnieść posługując się outsourcingiem, często bywają zaskakujące dla osób niezorientowanych w temacie. Firmy, świadczące wyspecjalizowane usługi zewnętrznym podmiotom cieszą się coraz większym powodzeniem, proponując z roku na rok szerszą paletę możliwości. Na dzień dzisiejszy powszechna jest tego typu obsługa w kwestiach księgowych, prawnych, transportowych czy sanitarnych.
Oczywistym przykładem będzie również korzystanie np. ze stołówki lub drukarni zamiast samodzielnego przygotowywania potraw lub składania opracowań na firmowym sprzęcie i z zaangażowaniem pracownika.
Coraz popularniejszą sferę usług tego typu stanowi outsourcing IT. Wrocław, Poznań czy Kraków to prawdziwe zagłębia firm, które pomagają w realizacji celów przedsiębiorstw zlokalizowanych na całym świecie.
Jest to możliwe dzięki redukcji kosztów, zapewnianiu dostępu do specjalistycznej wiedzy oraz oszczędności energii i czasu pracowników firmy. Planując budżet na dany okres, warto wziąć pod uwagę tak szerokie korzyści i zastanowić się nad wynajęcie fachowców, oferujących zarówno obsługą zdalną, jak i osobistą.
Komu polecane są usługi outsourcingowe IT?
Obecnie, niemal każda firma stale korzysta z systemów komputerowych, by prowadzić ewidencję klientów, transakcji czy organizować harmonogram pracy. Usuwanie błędów oprogramowania oraz naprawa występujących awarii pozwala na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a ewentualny przestój w pracy budzi chaos w jego szeregach.
W wielu przypadkach bywa również źródłem strat finansowych i niezręcznych sytuacji w kontakcie z klientem. Z drugiej strony, żadnego wypadku nie da się przewidzieć.
Warto być odpowiednio zabezpieczonym, jednak zatrudnianie informatyka na etat często generuje koszt, który wydaje się aktualnie niepotrzebny.
Optymalnym wyjściem jest zapoznanie się z ofertą, jaką przedstawiają firmy informatyczne, jak choćby ta: https://itbce.com/. Wrocław czy Warszawa to miejsca, gdzie działa mnóstwo tego typu podmiotów. Ich cenniki uwzględniają charakter świadczonych usług, częstotliwość kontaktów z klientem, rozległość podejmowanych prac etc.
Czy outsourcing IT oszczędza czas?
Wszechstronne umiejętności, przejawiane przez specjalistów, powodują natomiast, że można zaoszczędzić sporo czasu. Doświadczona firma spotkała się już bowiem z każdym możliwym rodzajem zlecenia, więc posiada „katalog” specjalistów, którzy najlepiej wykonają daną pracę.
Kolejną ich zaletą jest stałe podnoszenie kwalifikacji. Ktoś, kto spotyka się z wieloma różnymi sytuacjami, łatwiej poradzi sobie z kolejną, w przeciwieństwie do etatowego informatyka, który rozwiązuje najczęściej kilka podstawowych, podobnych do siebie, problemów.
Jeżeli jednak wydarzy się coś, czego ten się nie spodziewał, i tak będzie trzeba zwrócić się z prośbą o pomoc do zewnętrznego podmiotu.
Jaki zysk dają zewnętrzne usługi IT?
Zdalna obsługa klienta to obecnie bardzo popularny kanał kontaktu. Podobnie, jak w przypadku banków, operatorów telekomunikacyjnych czy firm ubezpieczeniowych, za pośrednictwem telefonu lub internetu często świadczone są także usługi informatyczne. Wrocław i inne miasta wojewódzkie posiadają szeroką bazę fachowców, którzy spędzają całe dnie przed monitorem, pomagając ludziom znajdującym się niejednokrotnie na drugiej półkuli.
Dzięki ich działalności, szef firmy korzystającej z ich usług nie musi ponosić kosztów związanych ze zorganizowaniem stanowiska pracy. Normy bezpieczeństwa i higieny pracy regulują bowiem rygorystycznie wymagania stawiane przed przedsiębiorcami, a stanowisko wyposażone w monitor ekranowy musi być szczególnie dobrze urządzone.
Mogąc płacić jedynie za faktycznie wykonane usługi, unika się także wydatków związanych z zatrudnianiem człowieka na etat, takich jak: składki na ubezpieczenie społeczne, karty pracownicze i urlopy. Urlop i choroba są bowiem również kosztem, zwłaszcza gdy potrzebny jest aktualnie ten właśnie specjalista, ale w danym dniu przebywa na zwolnieniu lub na wakacjach.
Zewnętrzna firma w takiej sytuacji po prostu przyśle innego człowieka. Dostosuje ona także zakres siły roboczej do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Dzięki temu można będzie bez problemu skorzystać z usług kilku specjalistów w momencie, kiedy chce się np. dokonać gruntownej renowacji sprzętu lub stworzyć nowy system CRM.