Język angielski w biznesie

Język angielski jest nie tylko międzynarodowym językiem komunikacji, ale także biznesu, marketingu czy dyplomacji. Prowadząc własną firmę i chcąc, aby wciąż rozwijała skrzydła, należy posiadać realne kompetencje językowe. Powinni je posiadać również pracownicy. Znajomość języka angielskiego nie zawsze idzie jednak w parze z realnymi umiejętnościami językowymi. Jak więc je sprawdzić i poprawić?

Audyty językowe

Niektóre dobre szkoły językowe, np. szkoła językowa w Częstochowie, prowadzą w firmach tzw. audyty językowe. Polegają one na zbadaniu realnych umiejętności każdego pracownika. Specjaliści są w stanie określić poziom znajomości języka angielskiego w skali Rady Europy już po 10 minutach konwersacji. Każdy pracownik, który weźmie udział w audycie dostanie czytelny dokument określający realne kompetencje językowe. Dzięki temu pracodawca będzie mógł odpowiednio zaplanować szkolenia dla każdego pracownika i zapisać go na kurs doszkalający.

Nagły wypadek – targi, wyjazdy, międzynarodowe prezentacje

Jeżeli firma rozwija się prężnie, może zdarzyć się, że zajdzie konieczność oddelegowania grupy pracowników na międzynarodowy wyjazd. W takim przypadku umiejętność swobodnego porozumiewania się w języku angielskim jest umiejętnością konieczną. O ile sama przygotowana wcześniej prezentacja nie powinna sprawiać większych problemu, to mogą się one pojawić podczas odpowiadania na pytania czy rozmowy z potencjalnymi klientami i partnerami. Dlatego warto odpowiednio przygotować pracowników na taki wyjazd. Szkoły językowe prowadzą specjalne, przyśpieszone kursy, przygotowujące do takich wyjazdów. Czas gra dużą rolę, dlatego nie warto odkładać tego na ostatnią chwilę. 

Metoda nauczania

Największą popularnością cieszy się tzw. metoda bezpośrednia, która opiera się na ciągłej konwersacji. Przygotowano do niej odpowiednie podręczniki – inne dla osób zajmujących się marketingiem i zarządzaniem, inne dla pracowników branży komputerowej i finansowej i jeszcze inne dla zainteresowanych przemysłem, polityką i prawem. Warto więc zapisać siebie i swoich pracowników na kurs angielskiego dla firm, ponieważ na pewno zaowocuje to na przyszłość. 

SPRAWDŹ:  Praca dla opiekunek w Niemczech – jak zacząć?
Ewa Filipiak

Ewa Filipiak

Specjalistka ds. mody z doświadczeniem w stylizacji i projektowaniu. Analizuje światowe trendy, adaptując je do polskich realiów. Pasjonatka zrównoważonej mody i ekologicznych rozwiązań w branży odzieżowej.

Artykuły: 328

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *