Jaki rodzaj katalogów wybrać dla biura podróży?
Każde biuro podróży powinno posiadać bogatą ofertę katalogów, zarówno z określoną destynacją, w formie broszurowej, jak i kierunkiem podróży z różnymi propozycjami w formie katalogu książkowego. Im bardziej różnorodna jest oferta, tym chętniej korzystają z niej klienci, stąd w tej branży przygotowanie katalogu począwszy od projektu, aż po wybór jego rodzaju i wykonanie jest niezwykle istotne.
Katalogi szyte – doskonały wybór do przechowywania w segregatorach i teczkach
Jeśli decydujesz się na katalogi szyte, które niewątpliwie są bardzo trwałe, to możesz wybrać opcję z szyciem płaskim. To rodzaj szycia papieru spotykany w książkach, który prezentuje się elegancko i sprawdza się w przypadku przechowywania katalogów w teczkach. Doskonale będzie się prezentować także, jeśli zastosujesz stojaki reklamowe, na których wyeksponujesz część oferty, np. tej promocyjnej. To doskonały sposób na przedstawienie klientom oczekującym na rozmowę z pracownikiem biura wstępnej oferty i danie możliwości na zapoznanie się z nią, zanim przejdzie się do rozmowy, co może przyspieszyć decyzję, albo pomóc w sprecyzowaniu pytań, które nurtują klienta przed planowanym wyjazdem. Jeśli chcesz przechowywać swoje katalogi w segregatorach, koniecznie sprawdź inne katalogi szyte w OpenPrint, gdzie znajdziesz także modele wykonywane z szyciem oczkowym.
Katalogi spiralowane – najlepszy wybór dla katalogów z podróżniczymi mapami
Przygotowanie katalogów dla biura podróży może być również formą przedstawienia najważniejszych atrakcji czy trasy wycieczki na mapie. Tu mogą sprawdzić się katalogi spiralowane, które są zwarte, a jednocześnie można łatwo przerzucać w nich kartki bez konieczności podtrzymywania stron dotychczas obejrzanych, by nie zamknąć katalogu przez przypadek. Taki katalog można z powodzeniem zabrać ze sobą w podróż, gdyż dołączone spirale chronią strony przez pognieceniem.
Katalogi klejone – najlepszy wybór do promocji wysyłkowej oraz do formy broszurowej
Jeśli katalog biura podróży jest cienki, gdyż skupia się na określonym kierunku, to warto przy wyborze projektu i wykonania zdecydować się na katalogi klejone. Przy niewielu stronach nie opłaca się bowiem wybierać szytych modeli, czy tym bardziej spiralowanych. Takie katalogi mogą stać się uzupełnieniem stojaków reklamowych z półką, gdzie można je oprzeć lub położyć, tak by każdy potencjalny klient przy wejściu bądź wyjściu mógł go zabrać. Ponieważ w biurze podróży potrzebne są dość duże nakłady broszur i katalogów, to najlepszym wyborem jest druk offsetowy.
Jeśli chodzi o sam projekt katalogu dla biura podróży to powinien zawierać nazwę i logo firmy, a także tytuł wskazujący na określony kierunek podróży, bądź najlepsze wycieczki na szczególne okazje, np. miesiąc miodowy, walentynki, okres świąteczno-noworoczny, czy Wielkanoc. Oferta katalogowa może przedstawiać również najlepsze propozycje na imprezy integracyjne, zarówno w kraju, jak i za granicą. Tutaj kluczową rolę pełnią zdjęcia, które powinny zachwycać potencjalnych klientów. Do katalogów można również dobrać teczki z nadrukiem i wkładem na wizytówki, gdzie można włożyć kilka propozycji z ofertą hotelową i pokrewną w danym rejonie. Zatem rodzaj katalogu zależy w dużej mierze od miejsca jego przechowywania, a także jego objętości. Warto wybierać najlepszą ofertę, dostosowaną do potrzeb.